The third year of Cultural Behaviour: Tools for Friendship has come to an end. The last meeting took place in March (19th-24th) in Torun and the countries participating were Sweden, Italy and Germany.

The programme of the meeting included visits to Gingerbread Museum, Planetarium, the Old Town and a carrot-processing company called MARWIT. Apart from that, there were plenty of other activities such as interactive and hands-on experiments in Orbitarium, preparing PowerPoint presentations on the following topics: “The attitude of the young towards current issues such as smoking and taking drugs.” and “We, the citizens of Europe: do you see yourself as a EU citizen or would you rather keep your political/social/regional identity?”

The students prepared and then greatly enjoyed a performance showing their national stereotypes “We, the Citizens of Europe.” while the teachers kindly agreed to be the jury of the 4th Regional Language Contest “Poliglota w Liceum.”

The time passed extremely quickly and we all enjoyed all the activities, going out together, getting to know each other.

The ice was definitely broken.

Comenius Project Team

The meeting for ` Tools for friendship` meeting was fairly curious experience which let me overcome language barriers and also to get to know really cool people and their habits, traditions and approach which we shared together. We prepared a performance about stereotypes and presentation about taking drugs and smoking that allowed me know prohibitions and injunctions in the countries of the European Union. Our free time was always filled with the entertainment so that we could get to know each other better. In my view, such exchange should be organized more frequently. Of course now we are in email contact!
Ola Murawska

Last "Tools for friendship" meeting allowed me to get to know some incredibly interesting people and diverse cultures. We worked together at school, where we prepared a performance about stereotypes and made powerpoint presentations about smoking and taking drugs. We also managed to observe and experience our Polish and Torun heritage - in all possible ways! We cooked gingerbread cookies together, had some hands-on experience in Obserwatorium abut also played quite a bit of ten-pin bowling and other games. It was a great experience. Now I have an email contact with new friends and we are planning unofficial meeting in July. GREAT!
Wojtek Osłowski

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01