Aktualności

Dlaczego wybory do Parlamentu Europejskiego są ważne i warto w nich uczestniczyć? Jak zachęcić Polaków do głosowania? Przedstawicielstwo KE w Polsce zaprasza uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie „Nakręć się na wybory!” Przygotujcie krótki film, który przekona niezdecydowanych do oddania swojego głosu w eurowyborach 2014. Na najlepszych czekają atrakcyjne nagrody – smartfony i tablety! Prace można nadsyłać do 30 listopada br. 

Szczegóły: http://ec.europa.eu/polska/news/announcements/130901_konkurs_pke_pl.htm

W związku z tworzeniem kolejnej edycji projektu SZLACHETNA PACZKA w województwie kujawsko-pomorskim, poszukiwani są wolontariusze (nauczyciele oraz uczniowie, którzy ukończyli 18 lat), którzy chcieliby mądrze pomagać.

Szczegóły na stronie http://superw.pl

Prosimy, aby chętne osoby zarejestrowały się do 15 października 2013 roku na stronie http://superw.pl.

Katedra Flologii Klasycznej UMK, Toruńskie Koło Towarzystwa Filologicznego oraz Fundacja „Traditio Europae” zaprasza młodzież na darmowe lekcje języka łacińskiego. Chętnych prosimy o kontakt e-mailowy – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Zespół Nauk Społecznych

Celem programu jest zainteresowanie uczniów najnowszą historią Polski. Głównym elementem działań uczniów jest przeprowadzanie wywiadów ze świadkami historii, którzy w różny sposób uczestniczyli w wydarzeniach II połowy XX wieku. Metoda historii mówionej, która opiera się na bezpośrednim kontakcie z osobami biorącymi udział w wydarzeniach z przeszłości, aktywizuje i angażuje młodych znacznie bardziej, niż tradycyjny program podręczników historii. Zachęcamy zwłaszcza do poznawania historii lokalnych, odkrywania mało znanych faktów i zapomnianych bohaterów przeszłości.

Szczegóły: http://www.ceo.org.pl/pl/opowiem/news/opowiemy-o-wolnej-polsce-w-nowym-roku-szkolnym-0

Informacje: Krzysztof Bartoszyński

Celem programu jest zainteresowanie uczniów najnowszą historią Polski. Głównym elementem działań uczniów jest przeprowadzanie wywiadów ze świadkami historii, którzy w różny sposób uczestniczyli w wydarzeniach II połowy XX wieku. Metoda historii mówionej, która opiera się na bezpośrednim kontakcie z osobami biorącymi udział w wydarzeniach z przeszłości, aktywizuje i angażuje młodych znacznie bardziej, niż tradycyjny program podręczników historii. Zachęcamy zwłaszcza do poznawania historii lokalnych, odkrywania mało znanych faktów i zapomnianych bohaterów przeszłości.

Szczegóły: http://www.ceo.org.pl/pl/opowiem/news/opowiemy-o-wolnej-polsce-w-nowym-roku-szkolnym-0

Informacje: Krzysztof Bartoszyński